Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky MUDr. Jakuba Fouska (dále jen „VOP“) pro poskytování zdravotní péče v oblasti stomatologie
I. Úvodní ustanovení
MUDr. Jakub Fousek, IČO: 75154722, se sídlem Husova třída 478/88, 370 05 České Budějovice (dále jen „Poskytovatel“) je nestátním poskytovatelem zdravotních služeb podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (dále jen „Zákon o zdravotních službách“), v platném znění.
Poskytovatel poskytuje zdravotní služby v oblasti zubního lékařství. Tyto služby jsou poskytovány:
pacientům hrazeným z veřejného zdravotního pojištění v rámci smluv se zdravotními pojišťovnami č. 111, 201, 205, 207, 211, 213,
pacientům, kteří hradí péči přímo (samoplátci).
Tyto VOP tvoří nedílnou součást smlouvy o poskytnutí zdravotních služeb uzavírané mezi Poskytovatelem a pacientem (dále jen „Pacient“). V případě nezletilého pacienta jedná zákonný zástupce.
II. Uzavření smlouvy a rezervace termínu
Smlouva o poskytnutí zdravotní služby vzniká ústně v okamžiku potvrzení rezervace konkrétního termínu ošetření.
Možnosti rezervace:
telefonicky: 773 638 433
e-mailem: fousek.recepce@seznam.cz
osobně v ordinaci: Husova třída 478/88, České Budějovice
Při rezervaci je Pacient povinen uvést své identifikační a kontaktní údaje a specifikovat požadovanou službu. Poskytovatel si vyhrazuje právo termín jednostranně změnit nebo zrušit z provozních či zdravotních důvodů.
Pacient je povinen se na rezervovaný termín dostavit včas. V případě zrušení nebo změny termínu ze strany Pacienta je nutné tuto skutečnost oznámit nejméně 24 hodin předem. V opačném případě si Poskytovatel vyhrazuje právo účtovat storno poplatek dle aktuálního ceníku.
III. Vstupní vyšetření a léčebný plán
Před zahájením léčby je Pacient povinen absolvovat vstupní vyšetření, na jehož základě je lékařem sestaven individuální léčebný plán.
Pacient je dále povinen:
vyplnit anamnestický dotazník,
poskytnout pravdivé informace o zdravotním stavu, alergiích, užívaných lécích a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotní péče,
seznámit se s ceníkem, VOP a podmínkami zpracování osobních údajů.
Léčebný plán bude sestaven individuálně s ohledem na zdravotní stav a přání Pacienta. Poskytnutí zdravotní služby probíhá na základě souhlasu Pacienta s navrženým plánem.
IV. Platební podmínky
Zdravotní služby jsou hrazeny:
prostřednictvím veřejného zdravotního pojištění (v rámci smluvních výkonů),
nebo přímou úhradou (v případě výkonů nehrazených ze zdravotního pojištění).
U služeb hrazených přímo je Pacient povinen cenu uhradit:
v hotovosti v ordinaci
bankovním převodem na účet Poskytovatele (po dohodě).
Platba je splatná nejpozději bezprostředně po poskytnutí služby. Na vyžádání vystaví Poskytovatel řádný daňový doklad.
Při prodlení s úhradou je Pacient povinen zaplatit smluvní úrok z prodlení ve výši 0,02 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení.
V. Povinnosti Poskytovatele
Poskytovatel se zavazuje:
poskytovat zdravotní služby v souladu s právními předpisy a odbornými standardy,
jednat s náležitou odbornou péčí a informovat Pacienta o průběhu a důsledcích výkonů,
zajistit odbornou způsobilost pracovníků provádějících výkony,
zachovávat mlčenlivost.
VI. Povinnosti Pacienta
Pacient je povinen:
poskytovat pravdivé informace o svém zdravotním stavu a zdravotní historii,
dodržovat pokyny lékaře a schválený léčebný plán,
spolupracovat při poskytování péče,
chovat se v prostorách ordinace slušně a ohleduplně vůči personálu i ostatním pacientům.
Porušením těchto povinností může být omezena odpovědnost Poskytovatele za případnou škodu dle § 2643 občanského zákoníku.
VII. Reklamace a záruka
Poskytovatel odpovídá za správné odborné provedení výkonů.
Na stomatologické výrobky (např. korunky, můstky, snímatelné náhrady) se vztahuje právo z vadného plnění po dobu 24 měsíců od předání. Nárok z vady se nevztahuje na případy, kdy:
Pacient nedodržuje doporučený léčebný režim nebo hygienu,
došlo k běžnému opotřebení,
vada vznikla vlivem onemocnění, úrazu nebo následného zásahu jiného poskytovatele zdravotní péče.
Reklamaci je možné uplatnit osobně nebo písemně na výše uvedené kontakty. Poskytovatel reklamaci posoudí a rozhodne o jejím způsobu vyřízení (např. bezplatná oprava nebo přiměřená sleva).
VIII. Ochrana osobních údajů
Poskytovatel zpracovává osobní údaje pacientů v souladu s GDPR a zákonem o zdravotních službách. Účelem zpracování je poskytování zdravotních služeb, vedení zdravotnické dokumentace a plnění zákonných povinností.
Podrobné informace jsou dostupné v dokumentu „Informace o zpracování osobních údajů“ v ordinaci nebo na vyžádání.
IX. Závěrečná ustanovení
Uzavřením smlouvy o poskytnutí zdravotních služeb vyjadřuje Pacient souhlas s těmito VOP.
Poskytovatel je pojištěn pro případ odpovědnosti za újmu způsobenou při poskytování zdravotních služeb.
Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto VOP jednostranně měnit. Změny jsou účinné zveřejněním v ordinaci a na webových stránkách.
Tyto VOP se řídí právním řádem České republiky.
Pokud se některé ustanovení těchto VOP ukáže jako neplatné, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti.
V Českých Budějovicích dne 15. 7. 2025