Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky MUDr. Jakuba Fouska (dále jen „VOP“) pro poskytování zdravotní péče v oblasti stomatologie

I. Úvodní ustanovení

MUDr. Jakub Fousek, IČO: 75154722, se sídlem Husova třída 478/88, 370 05 České Budějovice (dále jen „Poskytovatel“) je nestátním poskytovatelem zdravotních služeb podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (dále jen „Zákon o zdravotních službách“), v platném znění.

Poskytovatel poskytuje zdravotní služby v oblasti zubního lékařství. Tyto služby jsou poskytovány:


  • pacientům hrazeným z veřejného zdravotního pojištění v rámci smluv se zdravotními pojišťovnami č. 111, 201, 205, 207, 211, 213,

  • pacientům, kteří hradí péči přímo (samoplátci).


Tyto VOP tvoří nedílnou součást smlouvy o poskytnutí zdravotních služeb uzavírané mezi Poskytovatelem a pacientem (dále jen „Pacient“). V případě nezletilého pacienta jedná zákonný zástupce.

II. Uzavření smlouvy a rezervace termínu

Smlouva o poskytnutí zdravotní služby vzniká ústně v okamžiku potvrzení rezervace konkrétního termínu ošetření.

Možnosti rezervace:

  • telefonicky: 773 638 433

  • e-mailem: fousek.recepce@seznam.cz

  • osobně v ordinaci: Husova třída 478/88, České Budějovice


Při rezervaci je Pacient povinen uvést své identifikační a kontaktní údaje a specifikovat požadovanou službu. Poskytovatel si vyhrazuje právo termín jednostranně změnit nebo zrušit z provozních či zdravotních důvodů.

Pacient je povinen se na rezervovaný termín dostavit včas. V případě zrušení nebo změny termínu ze strany Pacienta je nutné tuto skutečnost oznámit nejméně 24 hodin předem. V opačném případě si Poskytovatel vyhrazuje právo účtovat storno poplatek dle aktuálního ceníku.

III. Vstupní vyšetření a léčebný plán

Před zahájením léčby je Pacient povinen absolvovat vstupní vyšetření, na jehož základě je lékařem sestaven individuální léčebný plán.

Pacient je dále povinen:

  • vyplnit anamnestický dotazník,

  • poskytnout pravdivé informace o zdravotním stavu, alergiích, užívaných lécích a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotní péče,

  • seznámit se s ceníkem, VOP a podmínkami zpracování osobních údajů.


Léčebný plán bude sestaven individuálně s ohledem na zdravotní stav a přání Pacienta. Poskytnutí zdravotní služby probíhá na základě souhlasu Pacienta s navrženým plánem.

IV. Platební podmínky

Zdravotní služby jsou hrazeny:

  • prostřednictvím veřejného zdravotního pojištění (v rámci smluvních výkonů),

  • nebo přímou úhradou (v případě výkonů nehrazených ze zdravotního pojištění).

U služeb hrazených přímo je Pacient povinen cenu uhradit:

  • v hotovosti v ordinaci

  • bankovním převodem na účet Poskytovatele (po dohodě).

Platba je splatná nejpozději bezprostředně po poskytnutí služby. Na vyžádání vystaví Poskytovatel řádný daňový doklad.

Při prodlení s úhradou je Pacient povinen zaplatit smluvní úrok z prodlení ve výši 0,02 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení.

V. Povinnosti Poskytovatele

Poskytovatel se zavazuje:

  • poskytovat zdravotní služby v souladu s právními předpisy a odbornými standardy,

  • jednat s náležitou odbornou péčí a informovat Pacienta o průběhu a důsledcích výkonů,

  • zajistit odbornou způsobilost pracovníků provádějících výkony,

  • zachovávat mlčenlivost.

VI. Povinnosti Pacienta

Pacient je povinen:

  • poskytovat pravdivé informace o svém zdravotním stavu a zdravotní historii,

  • dodržovat pokyny lékaře a schválený léčebný plán,

  • spolupracovat při poskytování péče,

  • chovat se v prostorách ordinace slušně a ohleduplně vůči personálu i ostatním pacientům.

Porušením těchto povinností může být omezena odpovědnost Poskytovatele za případnou škodu dle § 2643 občanského zákoníku.

VII. Reklamace a záruka

Poskytovatel odpovídá za správné odborné provedení výkonů.

Na stomatologické výrobky (např. korunky, můstky, snímatelné náhrady) se vztahuje právo z vadného plnění po dobu 24 měsíců od předání. Nárok z vady se nevztahuje na případy, kdy:

  • Pacient nedodržuje doporučený léčebný režim nebo hygienu,

  • došlo k běžnému opotřebení,

  • vada vznikla vlivem onemocnění, úrazu nebo následného zásahu jiného poskytovatele zdravotní péče.

Reklamaci je možné uplatnit osobně nebo písemně na výše uvedené kontakty. Poskytovatel reklamaci posoudí a rozhodne o jejím způsobu vyřízení (např. bezplatná oprava nebo přiměřená sleva).

VIII. Ochrana osobních údajů

Poskytovatel zpracovává osobní údaje pacientů v souladu s GDPR a zákonem o zdravotních službách. Účelem zpracování je poskytování zdravotních služeb, vedení zdravotnické dokumentace a plnění zákonných povinností.

Podrobné informace jsou dostupné v dokumentu „Informace o zpracování osobních údajů“ v ordinaci nebo na vyžádání.

IX. Závěrečná ustanovení

Uzavřením smlouvy o poskytnutí zdravotních služeb vyjadřuje Pacient souhlas s těmito VOP.

  1. Poskytovatel je pojištěn pro případ odpovědnosti za újmu způsobenou při poskytování zdravotních služeb.

  2. Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto VOP jednostranně měnit. Změny jsou účinné zveřejněním v ordinaci a na webových stránkách.

  3. Tyto VOP se řídí právním řádem České republiky.

  4. Pokud se některé ustanovení těchto VOP ukáže jako neplatné, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti.

V Českých Budějovicích dne 15. 7. 2025